Hainbat urtetako ikerketaren ondoren, Melania Olcina Yuguero (2023ko Dantza Sari Nazionala) eta Sara Águeda TACTUSen elkartu dira dantza garaikidea XVII. mendearen lehen erdiko musika napolitarrarekin, Stravaganza izenekoarekin, uztartzeko. Aurtengo otsailean Kanaleko Zentro Koreografikoan (Madril) emandako egoitza artistiko batek bi mundu horiek, aldi berean urrun eta hurbil, esploratzeko aukera ematen die. Dantzak eta musikak soinuaren eta fisikaren arteko mugak lausotzen diren espazioa partekatzen dute, harparen soken keinu eta bibrazio bakoitzean agertzen den ukipen-paisaia sortuz.
XVII. mendeko Italiako Stravaganzaren doppia harparako musikak gorputzaren poetikotasunera garamatza, dantzen mugikortasunaren eta eskulturaren lasaitasunaren arteko elkarrizketa aztertuz. Fusio honek emozioen iragankortasuna adierazteko eredu barrokoak ekartzen ditu gogora, intentsitate dramatiko handienetik hasi eta gogo-distentsioraino, Santa Teresaren Transverberazioa eta Gian Lorenzo Berniniren Ludovica Albertoni dohatsuaren Estasia bezalako obretan inspiratuz.
PROGRAMA
Prime Stravaganza. Giovanni de Macque (ca. 1548-1550)
Partita sopra il tenore Antico edo Romanesca. Ascanio Mayone Toccata
Seconda & Ligature per l 'Arpa. Giovanni Maria Trabaci
Toccata Terza. Ascanio Mayone (ca. 1565 – 1627)
Ancidetemi Pur. Giovanni Maria Trabaci (ca. 1575 – 1647)
Ez lo egin, nire begiak. Juan Hidalgo (1614-1645)
4. tomeko faltsuen tentuz. Agostinho da Cruz (1540-1619)
Arpeggiata. Girolamo Kapsberguer (1580-1651 ka.)
RE moduari buruzko inprobisazioa. Sara Ageda Martin
Per dolor me bagno il viso. Bartolomeo Tromboncino (1470-1534)
Toccata Quarta. Ascanio Mayone
ANTZEZLEAK
Zuzendaritza artistikoa, koreografia eta interpretea: Melania Olcina Yuguero
Kideak: Sara Águeda eta Melania Olcina Yuguero