«Isiltasuna ezinbesteko baldintza da soinua agertzeko, aditza bizigarri bihurtzeko. Hizkuntza giza amildegirik sakonenak adieraztera iristen ez zenean, musika misterikoarekin, errealitatearen elementu transzendentearekin harremanetan jartzen gintuen bide pribilegiatu gisa azaleratu zen. Orduan sortu zen musika-erritua, non hitzak eta melodiak elkarri eskua ematen dioten espirituak eta jainkoak ohoratzen dituen espazio batera iristeko, non ezezaguna eta are debekatua ere aipatzen den. Erritoa zeremonial sakratu eta babestua da, gizakiak elkartzen diren leku sinboliko bat, adierazi gabekora, ezkutatzera, iristeko. Musika erritoaren bihotza da, zeremoniaren erritmoak argitzen dituen taupada. Baina erritua mapa bada, mugak ere adierazten dituelako da, gure adimenetik kanpo geratzen den guztia. Erritoa misteriotsuaren sarrera da, eta musika, lur incognita horretara garamatzan ibilgailua. Horregatik, musikak isiltasunaren inperioari amore ematen dio azkenean, eta bertan amaitzen da bere ibilbidea. Musika erritoa da, ahal dugun guztiaren baldintzara itzultzen gaituen hizkuntza bakarra delako. Musika erritoa da, ezinezkoaz hitz egiten digun hizkuntza bakarra delako .»
Carlos Javier González Serrano
PROGRAMA
HILDEGARD VON BINGEN "O Virtus Sapientiae" (arr. Villanueva)
1098-1179
GYÖRGY KURTÁG "Signs, Games and Messages"
1926 To Imre Foldes at 60
Perpetuum mobile
In Nomine – all 'ongharese
JOHANN SEBASTIAN BACH Partita No.2 BWV 1004
1685-1750 Allemanda
Korrentea
Sarabanda
Giga Ziakcona
GYÖRGY KURTÁG "Signs, Games and Messages"
1926 In Memoriam Blum Tamàs
HEINRICH IGNAZ BIBER "Passacaglia"
1644-1704